Bliv klar til Folkemødet 2019

Folkemødet i Allinge på Bornholm finder sted hvert år i juni måned. Det har det gjort siden 2011, hvor der var 10.000 deltagere. Det sidste Folkemøde, som fandt sted i juni 2018, havde omkring 113.000 deltagere. Deltagerskaren består af alt fra private borgere og embedsmænd til virksomheder, organisationer og politiske partier. Alle kan deltage i de debatarrangementer, seminarer, taler og workshop, som afholdelse over de fire dage, hvor Folkemødet finder sted. Det er derfor en oplagt mulighed for at komme i direkte kontakt med vigtige beslutningstagere, men grundet det store antal af deltagere, så kræver det en vis forberedelse at få ordlyde på Folkemødet. Hvis du overvejer at repræsentere din virksomhed eller organisation til Folkemødet 2019, så læs med her om, hvordan du kan blive helt klar til deltagelsen!

 

Et skarpt budskab er et must!

For at blive hørt og set blandt de mange deltagere er et skarpt budskab et must. Det er derfor nødvendigt, at din virksomhed eller organisation er i stand til at formidle jeres budskab kort og kontant for at have en chance imod de andre deltagere. For at have en mulighed for at trænge igennem den store vidensdeling og de tilhørende debatter er det en stor hjælp at være tilknyttet et vejledende kommunikationsbureau, som har erfaring med at hjælpe virksomheder, non-profit organisationer samt myndigheder til at få et vellykket Folkemøde. Allerede nu bør planlægningen til årets Folkemøde begynde, da der er meget, der skal planlægges og koordineres.

 

For det første skal det være klarhed over hvilke målsætninger I har med til deltagelsen i årets Folkemøde. Det skal være helt tydeligt, hvad I ønsker at formidle før I kan få nok gennemslagskraft til at blive set og hørt. Denne målsætning er afgørende for det strategiske kommunikationskoncept, som det tilknyttede kommunikationsbureau vil planlægge for jer. Det er nemlig vigtigt at få skabt gennemslagskraftige budskaber, som er aktuelle for den politiske debat. I bør udnytte tiden op til Folkemødet 2019 effektivt, så det er muligt at få aktiveret og inddraget interessenter, som støtter jeres værdier. Forskellige kommunikationsaktiviteter kan derfor bruges til at promovere jeres deltagelse i Folkemødet. Denne promovering har ikke kun betydning under selve Folkemødet, da både tiden før og efter på positiv vis vil være påvirket af jeres deltagelse i Folkemødet.

 

Udnyt forberedelsestiden optimalt

Det bliver hurtigt juni måned, og I bør derfor ikke tøve et sekund med at begynde at forberede jeres deltagelse i Folkemødet. De få minutters taletid, som I kan være heldige at få, er meget afgørende, og det er derfor absolut en investering værd at få professionel hjælp til at udføre strategisk kommunikation både før, under og efter Folkemødet.

 

Rostra Kommunikation A/S

Svanemøllevej 58

2900 Hellerup

33159420